Bár az online tér a mindennapi életünk része, ne gondoljuk azt, hogy a nyomtatott reklámhordozók ideje már leáldozott. Nagyon sokan használnak még plakátokat, szórólapokat, de a prospektusok nyomtatási is népszerű manapság.
Sokan úgy gondolják, hogy a nyomdák ideje is leáldozóban van. Ma már lehet elektronikusan is olvasni, a reklámozásra is tökéletes hely a közösségi média, illetve az online tér. A helyzet azonban az, hogy a nyomtatott könyvek ideje egyáltalán nem áldozott le, de a nyomtatott reklámhordozók is rendkívül népszerűek.
A rendezvények reklámozására még mindig rendkívül jó módszer a plakát, de a termékeink bemutatására sem feltétlen csak az internetet érdemes használni. Sokan szeretik a nyomtatott prospektusokat lapozgatni, és bár a legtöbb ruházati webáruháznak van appja, a nyomtatott katalógusok sem mentek még ki teljesen a divatból. De kik azok, akik a leginkább igénybe veszik manapság a nyomdaipari szolgáltatásokat?
Akik leggyakrabban veszik igénye a nyomdákat
Könyvkiadók, könyvírók
Talán senkinek nem okoz meglepetést, de azok, akik a leggyakrabban veszik igénybe a nyomdák szolgáltatásait, azok a kiadók, illetve a magánkiadást előnyben részesítő írók-meseírók. Amikor az e-könyvek térhódítása elindult, sokan aggódtak, hogy a nyomtatott könyvek ideje leáldozott, de ez egyáltalán nincs így.
Még mindig sokkal szívesebben vesznek az emberek nyomtatott könyvet, mint olvasnak elektronikusan, annak ellenére, hogy a nyomtatott könyvek lényegesen drágábbak.
Marketingesek
A marketingesek is gyakran kötnek szerződést nyomdákkal, és keresik meg őket, szórólapok és plakátok nyomtatásával. A szórólap és a plakát még mindig nagyon hatékony hirdetési eszköz, mely rendkívül népszerű a vállalkozások körében.
Reklámügynökségek és stúdiók
A reklámügynökségek is gyakori megbízói a nyomdáknak, de a stúdiók is. Sok esetben a reklámügynökség le is szerződik egy nyomdával, hogy kedvező árat és gyors határidőt érjen el.